لوگوی مدرسه چیزی بیش از چیزی است که در هنگام ورود به ساختمان روی همه چیز یا
نقطه کانونی نشان داده شود. این نماد چیزی است که شما برای آن ایستاده اید. نام تجاری
چیزی نیست که منطقه شما مالک آن است، بلکه درک جامعه شماست.
قدمت سفالگران به هزاران سال قبل بر روی سفال هایی که خلق کرده بودند، نشان می دادند.
با گذشت زمان، مردم به کیفیت سفال خود پی بردند و بر اساس علامت گذاری به دنبال سفالگر
بودند. این به برندسازی آنگونه که ما می شناسیم تبدیل شد. فرصتی برای ایجاد علامتی برای
منطقه مدرسه شما وجود دارد که به بهترین وجه کیفیت موسسه شما را منعکس می کند.
با بیزگو می توانید طراحی آنلاین لوگو را تجربه کنید.
متأسفانه مناطق مدرسه همیشه در این زمینه برتر نبوده اند. اگرچه بسیاری از ولسوالی ها به
دستاوردها و تعهد خود افتخار می کنند، لوگوی آن ها با برنده شدن جایزه فاصله زیادی دارد. مسابقه
لوگو که از دانش آموزان دبیرستان می خواهد تا ایده های خود را ارائه دهند، ممکن است یک تجربه
یادگیری عالی باشد، اما ممکن است به خوبی به منطقه خدمت نکرده باشد.
از سوی دیگر، برخی از ولسوالی ها این کار را به درستی انجام می دهند. داشتن یک لوگوی عالی
یک چیز است، اما داشتن یک استراتژی در پشت آن چیز دیگری است. آنچه را که اخیراً یکی از مدارس
منطقه غرب میانه انجام داده است، بررسی کنید. سوزان روتنبرگ، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی
جامعه در منطقه مدرسه متروپولیتن شهر دکاتور (ایندیاناپولیس)، تیمی را گردآوری کرد، همانطور که
او توضیح داد "مطالب زیادی" جمع آوری کرد و میشل نادرر حرفه ای طراحی را استخدام کرد تا نه یکی بلکه دو لوگو
یکی به عنوان آرم رسمی منطقه عمل می کند. لوگوی دوم - لوگوی "Decatur Proud" - که با لوگوی
رسمی ادغام شده است، یک نسخه شیک تر است که مدارس منفرد در ناحیه نه مدرسه ای برای پوشیدن
روح، تبلیغات و هدایا از آن استفاده می کنند. آرم "Decatur Proud" به عنوان نقطه تجمع برند برای منطقه
عمل می کند. وب سایت مدرسه (www.decaturproud.org) و سایر ارتباطات با علامت جالب نامگذاری
شده اند، و سرپرست دکتر متیو جی. پروسیسکی حتی از آن به عنوان نقطه تجمع در یک پیام ویدیویی
در theMSD صفحه اصلی منطقه Decatur S استفاده می کند.
معمول است که ولسوالی ها لوگوهای غیرحرفه ای طراحی شده و منابع مناسب را اختصاص نمی دهند.
نتیجه نهایی می تواند باعث قطع ارتباط با آنچه ناحیه شما است ایجاد کند. لوگو یک دارایی منطقه است
و می تواند هر چیزی را که نشان می دهد پشتیبانی کند.
همچنین مهم است که لوگوی شما با تمام رسانه ها و کانال های امروزی به خوبی بازی کند. برای هر
دو کاغذ سیاه و سفید و کپی سخت که با دانش آموزان یا وب سایت منطقه مدرسه شما به خانه ارسال
می شود، آرم مدرسه شما باید واضح و ثابت باشد. طراحی لوگوی محله مدرسه محکم که می تواند به
طور موثر در همه چیز اعمال شود، می تواند تداوم برند مدرسه خود را تضمین کند.
در حالی که ممکن است نتوانید طراح برتر را برای ایجاد یک لوگوی عالی استخدام کنید، می توانید به خودتان
آموزش دهید که چه چیزی یک لوگوی عالی را می سازد. شما می توانید از این برای کمک به تصمیم گیری
بهتر و حفظ مسیر در روند طراحی استفاده کنید. من جنبه های یک لوگوی عالی منطقه مدرسه را فهرست کرده ام.
1. آن را ساده نگه دارید
ممکن است فکر کنید که یک لوگو باید پیچیده باشد زیرا باید تمام مناطق منطقه شما را نشان دهد. یک طراحی
پیچیده برعکس عمل می کند، به خاطر سپردن آن سخت می شود. اگر از لوگوی اپل به عنوان مثال استفاده
می کنید، متمایز می شود و به خوبی صحبت می کند، اما می توانید محصول اپل را به سرعت تشخیص دهید.
یک لوگوی ساده می تواند در یک نگاه به راحتی قابل درک باشد و تاثیری ماندگار بر جای بگذارد. اشکال و رنگ
های ساده تمام چیزی است که شما نیاز دارید.
یکی دیگر از جنبه های مهم یک لوگوی ساده، نحوه بازتولید آن است. لوگوی شما در مکان های مختلفی استفاده
می شود، برخی از آنها کنترلی روی کیفیت ندارید. به عنوان مثال، ممکن است لوگوی شما به خوبی در وب سایت
قرار بگیرد، اما شما حتی نمی توانید آن را در پیراهن های چوگان دوزی شده ای که هر کدام 30 دلار خرج کرده اید،
تشخیص دهید. یک لوگوی ساده همیشه به خوبی - گاهی با تنظیمات - به بسیاری از مناطق منتقل می شود.
2. آن را به یاد ماندنی کنید
همه نام منطقه شما را می دانند، اما لوگوی شما باید به راحتی آن را به صورت بصری تشخیص دهد. یک لوگو باید
شلوغی را از بین ببرد و به یاد ماندنی باشد. به یاد ماندنی کردن لوگو به نماد ساده ای نیاز دارد که به بهترین
شکل منطقه مدرسه شما را منعکس کند. برای مثال، اگر به رشد معروف هستید، ممکن است طرحی داشته
باشید که از رنگ هایی مانند سبز استفاده می کند. اگر منطقه ای دارید که بر برتری های دانشگاهی تمرکز دارد،
می توانید از رنگ هایی مانند زرد استفاده کنید که می تواند نماد طلا یا عقل باشد.
همچنین سعی کنید ظاهری تمیز و ساده داشته باشید که با وجود دیدن آن برای مدت کوتاهی بتوانید به خاطر
بسپارید. این هارمونی از اشکال، رنگ ها و حروفی است که شما استفاده می کنید. وقتی درست انجام شود،
زمان بسیار کمی طول می کشد تا کسی لوگو را ببیند و با مدرسه شما ارتباط برقرار کند.
3. داستان خود را بگویید
این می تواند سخت ترین بخش طراحی باشد، اما به لوگو هدف می دهد. داستان ممکن است ماموریت، فلسفه
یا سایر زمینه های کلیدی باشد که منطقه شما را هدایت می کند. یک لوگوی موفق از نمادهای ساده استفاده
می کند و به صورت بصری داستان شما را بیان می کند. به عنوان مثال، اگر داستان شما توسعه را تقویت می کند،
ممکن است یک لوگو دستان یکدیگر را گرفته باشد. یا اگر تمرکز شما بر موفقیت دانش آموز باشد، ممکن است یک
لوگو از نماد یک ستاره استفاده کند. آن داستان هر چه که باشد، لوگوی شما باید آن را به اشتراک بگذارد.
پل رند، طراح لوگوی معروف، زمانی گفت: "من خیلی عملی بودم که بخواهم نقاش شوم." من معتقدم منظور او این
است که می تواند داستانی را تعریف کند که در خدمت یک کارکرد باشد. داستانی که انتظارش را دارید
هنگام طراحی لوگو برای منطقه خود، مطمئن شوید که یک هدف روشن و درک درستی از آنچه که لوگو باید به آن
دست یابد ایجاد کنید. این را می توان با گرفتن بازخورد از یک نظرسنجی برای سهامداران انجام داد. مطمئن شوید
که طرح به سؤال اهدافی که ایجاد می کنید پاسخ می دهد.
4. از حداقل رنگ ها استفاده کنید
برای اینکه یک لوگو به یاد ماندنی و برجسته شود، بهتر است از حداقل رنگ ها استفاده کنید. یک لوگو با رنگ های
زیاد می تواند پیچیده و غیرحرفه ای باشد. با این حال، استثنائاتی برای این قاعده وجود دارد، اما 2-3 رنگ معمولاً بهترین
عملکرد را دارند. من بسیاری از لوگوهای زیبای منطقه را دیده ام که از چندین رنگ برای بیان داستان خود استفاده می
کنند. به عنوان مثال، ممکن است از 4 رنگ برای نشان دادن تنوع استفاده کنید. که یکی از ویژگی های مهم بسیاری
از مناطق مدرسه است.
استفاده از رنگ های زیاد نیز می تواند مشکلی در تولید مجدد باشد. اول اینکه بسیاری از رنگ ها می توانند هزینه چاپ
را افزایش دهند. ثانیاً، بسیاری از رنگ ها به نسخه سیاه و سفید ترجمه نمی شوند، که برای بسیاری از موارد مورد نیاز است.
5. آن را جاودانه کنید
یک لوگوی عالی منطقه تاریخ ندارد و می تواند آزمایش زمان را تحمل کند. آرم منطقه باید برای طیف وسیعی از مردم -
دانش آموزان، والدین، اساتید، کارکنان و جامعه جذاب باشد. بنابراین، مهم است که مد روز نباشید و با توده ها ارتباط
برقرار کنید. مراقب باشید طرح خود را به شیئی که ممکن است در طول زمان وجود نداشته باشد یا تکامل یابد، گره نزنید.
به عنوان مثال، شما ممکن است نخواهید نمادی از ساختمان خود داشته باشید، منطقه شما ممکن است یک نماد جدید در جاده بسازد.
بسیاری از مناطق مدرسه ممکن است یک لوگوی قدیمی داشته باشند که به طور دوره ای در طول سال ها به روز می
شوند تا با زمان فعلی سازگار شوند. در حالت ایده آل، یک لوگوی خوب نیازی به اصلاح زیاد ندارد، اما این غیر معمول نیست.
بسیاری از شرکت ها و مؤسسات بزرگ با اصلاحات ظریف در طول زمان لوگوی خود را تغییر داده یا به روز می کنند. اگر به
شرکتی مانند <<جان دیر>> نگاه کنید، آن ها لوگو را در طول سال ها تکامل داده اند، اما همچنان طرح و رنگ های اولیه را حفظ کرده اند.
نتیجه گیری
یک آرم مدرسه خوب به همان اندازه که هنر است علم است. احتمالاً حتی علم بیشتر، واقعاً. اگر مدرسه شما به
مدرسه جدید نیاز دارد، با یک متخصص م کنید. اما با اجرای بیش از حد، رنگارنگ و پیچیده لوگویی که داستان
مدرسه شما را تعریف نمی کند، مورد توجه قرار نگیرید.
آن را ساده نگه دارید، از کلیشه ها دوری کنید و بر روی یک لوگوی متمایز و به یاد ماندنی که به طور دقیق و هنرمندانه
مدرسه شما را منعکس می کند، اصرار کنید.
منبع: https://www.campussuite.com/blog/5-keys-to-a-great-school-district-logo-design
لوگوی ,مدرسه ,منطقه ,لوگو ,استفاده ,ممکن ,لوگوی عالی ,منطقه مدرسه ,استفاده کنید ,عنوان مثال، ,برای منطقه